Elektrické jednotky řady 460
Pro nasazení na příměstské vlaky v okolí velkých měst na tratích se stejnosměrným proudem v trakčním vedení (zejména v okolí Prahy a Ostravy) byly vyvinuty pantografové jednotky řady EM 488.0, později označované jako řada 460. Vzhledově byly stejné jako dříve vyvinuté jednotky SM 488.0 (560) pro střídavou trakci. Velké odlišnosti však panují v "útrobách" těchto vozidel. Výrobcem elektrické výzbroje byl závod MEZ Vsetín, vozovou část měl na starosti výrobce Vagónka Tatra Studénka. Celkem bylo vyrobeno 86 elektrických motorových vozů, tedy 43 kompletních jednotek. Většina jezdí dodnes (kromě vyhořelých vozů mot. vozů - 460 002 a 460 036 - a dvou motorových vozů - 460 022 a 460 081 - vyřazených v důsledku nehody, kde škoda byla již tak velká, že se oprava již nevyplatila).
Náhledy fotografií ze složky Elektrické jednotky řady 460