Nátěry 460
Prototypová jednotka 460 001/002 měla z výroby (1971) spodní část skříně červenou, horní krémovou. V dubnu 1993 vyjela z dílenských oprav provedených v ŽOS Šumperk v atraktivním nátěru skládající se z dolní poloviny vozové skříně v barvě bílé, horní červené a tyto hlavní odstíny doplňovaly okrasné oranžové proužky. Podvozková část byla v černé a střecha v šedé barvě. Jednotce ale tento "elegantní" nátěr nevydržel dlouho. Po rozsáhlejší opravě v dílnách DYKO Kolín v roce 1996 byla ale natřena do unifiku, skládající se ze zelené skříně, kolem které byl nanesen pruh žluté barvy šíře 600 mm.
Sériové jednotky (460 003 - 086) dostaly již z výroby nátěr v kombinaci barev horní části skříně v krémové a dolní tmavě zelené. Toto schéma se doplňovalo žlutým nebo oranžovým výstražným pruhem šíře 300 mm a to pouze na čelech hnacích vozů. Od roku 1988, kdy vstoupil v platnost nový systém natírání vozidel podle trakcí, jezdily jednotky celé v barvě světle zelené doplněné žlutým pruhem šíře 600 mm okolo celé skříně. Ač po rozdělení republiky v roce 1993 začal tento nátěr pomalu mizet a být nahrazován novými nátěry jednotlivých železničních správ (ČD a ZSSK), přesto bylo možné toto zelenožluté schéma shlédnout ještě v roce 2008 na jedné jednotce. Tou byla 460 005/006, která byla tohoto nátěru "zbavena" při generální opravě v Pars Šumperk v únoru 2008 a to jako poslední. Jak již bylo výše zmíněno, od 90. let se jednotky lakovaly do nových barevných schémat. U ČD jezdily ve starším unifiku ČD, kde byla karoserie v šedé barvě a doplňovala se dvěmi modrými pruhy. Jeden byl veden nad okny a druhý pod okny na bočnici. Nástupní dveře byly v oranžově-červené barvě. Zhruba od roku 2002 šedou nahradila světlejší šedá až téměř bílá. Opět ale byla doplněna modrými pruhy a to na stejných pozicích. Další menší změnou odstínu byla nově sytější oranžová až téměř červená na nástupních dveřích jednotky. V současnosti jezdí jednotky u ČD v šedomodrém nebo už novějším bílomodrém nátěru se střešní a podvozkovou částí šedého odstínu. Slovenské jednotky jezdí se zelenou spodní polovinou skříně a horní bílo-krémovou. Některé slovenské jednotky jezdí již v novém barevném schématu „Blonski“, tedy v horní polovině skříně červené a spodní bílé barvy. Střešní a podvozková část je v barvě šedé. U ČD také došlo k novému barevnému schématu. Již zaužívané odstíny současných barev ale více méňe zůstaly zachovány, pouze došlo k přeskupení různých pruhů a barevných kombinací. Nově se horní polovina jednotky ocitla v barvě světle modré. Tato barva je po bocích skříně "potrhnuta" tmavě modrým pruhem, který u kabiny strojvedoucího vytvoří tmavě modrý trojúhelník, jehož sklon kopíruje sklon čela z profilu. Tmavě modré jsou i nástupní dveře. Dolní polovina jednotky je v šedobílé barvě. Různé hrany stupaček a další doplňky na pluhu jsou tradičně "ozdobeny" žlutooranžovými výstražnými proužky. V tomto novém schématu by se měla objevit každá další jednotka, která bude přistavena do Pars Šumperk ke generální opravě, či jen k vyhotovení nového laku. První jednotkou řady 460, která se v tomto laku již objevila je jednotka 460 009/010, která se již momentálně prohání po tratích Moravskoslezského kraje.
Pro lepší představu o nátěrech níže demonstrují animace jednotlivé nátěry:
Prototypový nátěr (1971) (Tento nátěr měla pouze jednotka 460 001/002, dnes již tento nátěr neexistuje)
Prototypový nátěr (1993-1996) (Tento nátěr měla pouze jednotka 460 001/002, dnes již tento nátěr neexistuje)
Starý unifik ČSD (1974-1987) (v tomto nátěru nyní jako jediná retro jednotka 460 079/080)
Unifik ČSD (1988 - 1993) (Tento nátěr měla jako poslední jednotka 460 005/006, dnes již tento nátěr neexistuje)

Unifik ČD - vyjímka (Tento nátěr měly pouze jednotky 460 015/016 a 460 083/084, dnes již tento nátěr neexistuje)
Unifik ČD - vyjímka (Tento nátěr měla pouze jednotka 460 063/064, dnes již tento nátěr neexistuje)
Unifik ČD (1993 - 2009) (současný)
Nový nátěr ČD "Najbrt" (2009 - současnost) (První jednotkou v tomto nátěru byla 460 009/010) (současný)

Starý unifik ZSSK (současný)
Nový unifik ZSSK "Blonski" (současný)

Autor animací: Tomáš Bareš
Barevná úprava animací: Petr Martinek, Přemysl Michálek
Zdroj: prototypy.cz